SFS confirmă: notificările privind plata taxei rutiere sunt autentice

Date:

Notificările privind plata taxei pentru folosirea drumurilor în anul 2026 sunt autentice, precizează Serviciul Fiscal de Stat, după ce în mediul online au circulat informații că documentele ar fi false.

Autoritatea fiscală explică faptul că acestea au fost emise și expediate în cadrul unei acțiuni de conformare. Sunt vizați proprietarii de autovehicule care au efectuat inspecția tehnică între 1 iunie și 31 decembrie 2025 și pentru care aceasta este valabilă doi ani. SFS subliniază că taxa pentru folosirea drumurilor se achită anual, indiferent de periodicitatea inspecției tehnice.

În total, prin intermediul „Poștei Moldovei”, au fost trimise 84.974 de notificări. Sumele indicate în acestea pentru anul 2026 însumează 102,6 milioane de lei.

Documentele cuprind informații despre autovehicul, inclusiv numărul de identificare VIN, anul fabricației și valoarea taxei. De asemenea, conțin un cod QR care permite accesarea serviciului MPay pentru efectuarea plății.

Pentru a ajuta contribuabilii, SFS a pregătit un tutorial video care explică verificarea sumei prin „Calculatorul auto online” și achitarea acesteia prin MPay.

Dacă taxa pentru vehiculul menționat a fost deja plătită pentru anul 2026, notificarea poate fi ignorată. În cazul în care mașina a fost vândută, iar taxa nu fusese achitată până la vânzare, obligația îi revine noului proprietar sau posesor.

Instituția îndeamnă contribuabilii să verifice informațiile despre obligațiile fiscale folosind exclusiv serviciile și canalele sale oficiale.

Articole relatate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie Postarea: